2022.

grb hrvatske

REPUBLIKA HRVATSKA

KARLOVAČKA ŽUPANIJA

      GRAD DUGA RESA

      GRADSKO VIJEĆE

KLASA: 363-01/20-01/02

URBROJ: 2133/03-04/01-20-25

Duga Resa, 28. prosinca  2021.  godine

 

Na temelju članka 72. Zakona o komunalnom gospodarstvu /NN broj 68/18, 110/18 i 32/20/ i članka 46. Statuta Grada Duge Rese /Službeni glasnik Grada Duge Rese broj 06/18 i 02/20/ Gradsko vijeće Grada Duge Rese na 6. sjednici održanoj dana 28. prosinca 2021. godine donijelo je

 

Program

održavanja komunalne infrastrukture

 u Gradu Dugoj Resi za 2022. godinu

 

  1. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Programom održavanja komunalne infrastrukture u Gradu Dugoj Resi za 2021. godinu (u daljnjem tekstu: Program) utvrđuje se  opis i opseg radova održavanja uređenog građevinskog zemljišta na području Grada za 2022. godinu sa iskazom financijskih sredstava potrebnih za njegovo ostvarenje.

U smislu ovog programa pojam održavanja komunalne infrastrukture obuhvaća obavljanje slijedećih komunalnih djelatnosti u održavanju uređenog građevinskog zemljišta:

  • odvodnja atmosferskih voda,
  • održavanje čistoće u dijelu koji se odnosi na čišćenje javnih površina,
  • održavanje javnih površina,
  • održavanje groblja,
  • održavanje nerazvrstanih cesta,
  • javna rasvjeta.

 

Članak 2.

Vrijednost planiranih radova  iz ovog Programa planirana su u ukupnom iznosu od 6.117.243,00 kn iz sljedećih prihoda:

  • komunalne naknade u iznosu od 2.600.000,00 kn
  • naknade za eksploataciju mineralnih sirovina u iznosu od 55.000,00 kn
  • naknade za korištenje prostora elektrana u iznosu od 40.000,00 kn
  • vodnog doprinosa u iznosu od 30.000,00 kn
  • turističke pristojbe u iznosu od 35.000,00 kn
  • pomoći u iznosu od 150.000,00 kn
  • općih prihoda proračuna u iznosu od 3.207.243,00 kn.

 

Članak 3.

Pod odvodnjom atmosferskih voda u smislu ovog Programa podrazumijeva se održavanje sistema za odvodnju atmosferskih voda sa javnih prometnih i zelenih površina te sanaciju terena nakon vremenskih nepogoda.

Sustav za odvodnju atmosferskih voda čine oborinski kanali, kanalske rešetke, taložnice i slivnici koji se održavaju na nerazvrstanim cestama i na zelenim površinama.

 

Članak 4.

Pod održavanjem čistoće u dijelu koji se odnosi na čišćenje javnih površina podrazumijeva se skupljanje i odvoz komunalnog otpada na određenu deponiju, pranje, čišćenje i uklanjanje snijega sa javnih površina.

 

Članak 5.

Pod održavanjem javnih površina podrazumijeva se održavanje javnih zelenih površina, pješačkih staza, pješačkih zona, pothodnika, trgova, parkova, dječjih igrališta, javnih prometnih površina osim javnih cesta.

 

Članak 6.

Pod održavanjem groblja razumijeva se održavanje prostora i zgrada za obavljanje ispraćaja i sahrane pokojnika.

 

Članak 7.

Pod održavanjem nerazvrstanih cesta razumijeva se održavanje površina koje se koriste za promet po bilo kojoj osnovi i koje svatko može slobodno koristiti  na način  i pod uvjetima  određenim Zakonom o cestama  i drugim propisima  a koje nisu  razvrstane  kao javne ceste  u smislu  ovog Zakona.

 

Članak 8.

Pod pojmom javna rasvjeta podrazumijeva se upravljanje, održavanje objekata i uređaja javne rasvjete, uključivo podmirivanje troškova električne energije, za rasvjetljavanje javnih površina, javnih cesta koje prolaze kroz naselje i nerazvrstanih cesta.

 

  1. ODVODNJA ATMOSFERSKIH VODA

 

Članak 9.

Pod radovima održavanja sistema za odvodnju atmosferskih voda sa javnih prometnih i zelenih površina smatraju se radovi kojima se osigurava trajna i nesmetana uporaba tih površina, a oni obuhvaćaju:

  • čišćenje vodovodnih grla na asfaltiranim površinama svaki puta nakon prestanka    jačih vremenskih nepogoda – 698 slivnika  za odvodnju
  • zamjenu dotrajalih rešetaka i poklopaca po potrebi
  • čišćenje manjih vodotoka.

 

Cestovni jarci i slivnici trebaju se  održavati tako da u svakom trenutku mogu  primiti količinu oborina za koju su projektirani.

 

Članak 10.

Za redovno održavanje sustava za odvodnju atmosferskih voda u gradskom proračunu planirana su sredstva u iznosu od 50.000,00 kn i to iz općih prihoda i primitaka u iznosu od 20.000,00  kn, te iz vodnog doprinosa u iznosu od 30.000,00 kn.

 

III. ODRŽAVANJE ČISTOĆE JAVNIH POVRŠINA

 

Članak 11.

Za održavanje čistoće javnih površina planirana su sredstva iznosu od 1.501.010,00 kn, i to iz općih prihoda i primitaka u iznosu od  707.410,00 kn, iz komunalne naknade u iznosu od 643.600,00 kn, te iz pomoći u iznosu od 150.000,00 kn.

Održavanje čistoće javnih površina  obuhvaća :

  • ručno i strojno pometanje i pranje ulica, te pražnjenje košarica za otpad za što se predviđa 235.000,00 kn.
  • naknada za odlaganje i zbrinjavanje komunalnog otpada (ekološka renta) sukladno Ugovoru zaključenom sa Gradom Karlovcem od 29.07.2007. godine za što  se predviđa 170.000,00 kn.
  • financiranje društva Centra za gospodarenje otpadom Karlovačke županije d.o.o. za što se predviđa iznos od 537.410,00 kn.
  • sufinanciranje javnih radova 163.600,00 kn
  • uklanjanje snijega i leda – zimska služba za što se predlaže iznos od 395.000,00 kn.

 

Članak 12.

Na području Grada strojno se čisti javna površina veličine 262.690 m2 mjesečno. Detaljni opis i specifikacija čišćenja javnih površina nalazi se u posebnom ugovoru koji je sklopljen sa Čistoćom Duga Resa d.o.o., Kolodvorska 1, Duga Resa.

 

Komunalna usluga održavanja  čistoće – zimska služba obavlja se u vremenu od 15.10. do 15.4. iduće godine za što je planiran iznos od 395.000,00 kn, raspoređen na sljedeći način:

 

Područje: Izvođač posla : Planirano
Gradski mjesni odbori Čistoća d.o.o. 195.000,00
Vanjski mjesni odbori Putem ugovora Arkada 200.000,00
UKUPNO 395.000,00

 

  1. ODRŽAVANJE JAVNIH POVRŠINA

 

Članak 13.

Košenje travnjaka

Košenje travnjaka u parkovima vršit će se kroz vegetacijsku sezonu od 4 do 9 mjeseca na svim zelenim površinama a parkovi jače nagnutih terena kosit će se ručno klasičnom kosom te izgrabiti travu i utovariti na vozila, tj. odmah po završenoj košnji treba ukloniti travu s površine travnjaka.

Žive ograde

Šišanje živih ograda od ligustruma i buksusa obavlja se s tri strane kako su već do sada oblikovane.

Poslije šišanja potrebno je odrezane grane skupiti grabljama na male hrpe, utovariti u vozilo i ukloniti s javne površine. Okopavanje živih ograda vrši se jednom u tijeku godine (proljeće) s obje strane žive ograde.

Sezonski cvjetnjaci

Zasađivanjem sezonskim cvijećem postojećih cvjetnih gredica s prvom i drugom sadnjom, zalijevanje, okopavanje, plijevljenje tijekom cijele godine, a prije sadnje prekopavanje i prignojavanje.

Sadnja se vrši jednom do dva puta godišnje.

Grabljanje

Grabljanje travnjaka vrši se poslije odlaska zadnjeg snijega da se trava razrači i tlo dobije više kisika a nepoželjni predmeti (suha trava, lišće i razni drugi otpadci) uklone sa zelenog tepiha kako bi se travnjak što brže obnovio.

Ukupne zelene površine koje se grabe iznose cca 102.000 m2, što se grabi jednom do dva puta godišnje.

Drvoredi

Na području Grada drveće se orezuje prema potrebi. Troškovi orezivanja izračunavaju se temeljem utrošenih radnih sati, radne snage i strojeva što zavisi od tipa površine krošnje koja se tretira, vrsti terena i dr.

 

Članak 14.

Operativni ritam i dinamika radova navedenih u prethodnom članku utvrđuju se godišnjim ugovorom s Čistoćom Duga Resa d.o.o.

Za košnju travnjaka, šišanje živica, sadnju cvjetnjaka, grabljanje travnjaka i održavanje drvoreda planirano je 320.600,00 kn.

 

Članak 15.

Za ostale potrebe održavanja javnih površina osigurano je:

  • održavanje autobusnih nadstrešnica, kupališta i sl.- 55.000,00 kn
  • higijeničarska služba – 160.000,00 kn
  • program mjera DDD-a – 14.200,00 kn.
  • hitne komunalne intervencije – 35.000,00 kn.

 

Za ukupno održavanje javnih površina planirana su sredstva u ukupnom iznosu od 584.800,00 kn i to iz sredstava komunalne naknade 370.600,00 kn, iz općih prihoda i primitaka u iznosu od  179.200,00 kn, te iz turističke pristojbe u iznosu od 35.000,00 kn.

 

  1. ODRŽAVANJE GROBLJA

Članak 16.

Za uređenje i održavanje groblja  Sveti Petar u Dugoj Resi i Sveti Ivan u Zvečaju  , pri čemu se podrazumijeva košnja zelenih površina, održavanje čistoće zajedničkih zelenih površina, prolaza između grobova, te pješačkih staza od 6.800 m2  koja će se obavljati 3 puta godišnje, planira se iznos od  20.000,00 kn i to iz općih prihoda i primitaka 20.000,00 kn.

Skupljanje smeća po zelenim površinama, živicama i oko mrtvačnice te odvoz na deponiju vrši se tjednim odvozom kontejnera.

 

  1. ODRŽAVANJE NERAZVRSTANIH CESTA

 

Članak 17.

Pod nerazvrstanim cestama podrazumijevaju se površine koje se koriste za promet  vozilima i koje svatko može slobodno koristiti na način i pod uvjetima  određenim Zakonom o cestama   (Narodne novine broj 84/11) i drugim propisima, a koje nisu razvrstane kao javne ceste u smislu ovog Zakona.

Nerazvrstanu cestu  čine :

  • cestovne građevine (donji sloj, kolnička konstrukcija, sustav za odvodnju atmosferskih voda s nerazvrstane ceste, drenaže, most, vijadukt, podvožnjak, nadvožnjak, propust, tunel, galerija, potporni i obložni zid, pothodnik, nadhodnik i slično) nogustup, biciklističke staze, te sve prometne i druge površine na pripadajućem zemljištu (zelene površine, ugibališta, parkirališta, okretišta, stajališta javnog prijevoza i slično)
  • građevna čestica, odnosno cestovno zemljište u površini koju čine površina zemljišta na kojoj će se prema projektu izgraditi ili je izgrađena cestovna građevina, površina zemljišnog pojasa te površina zemljišta na kojima su prema projektu ceste izgrađene ili se trebaju izgraditi građevine za potrebe održavanja ceste i pružanja usluga vozačima i putnicima (objekti za održavanje ceste, upravljanje i nadzor prometa, benzinske postaje, servisi i drugo)
  • zemljišni pojas s obiju strana ceste potreban za nesmetano održavanje ceste širine prema projektu ceste
  • prometna signalizacija (okomita, vodoravna i svjetlosna) i oprema za upravljanje i nadzor prometa
  • javna rasvjeta i oprema ceste (odbojnici i zaštitne ograde, uređaj za zaštitu od buke, uređaj za naknadu parkiranja i slično).

Održavanje nerazvrstanih cesta s obzirom na obujam i dinamiku izvođenja dijeli se na  tekuće i pojačano (investicijsko) održavanje.

 

Članak 18.

Pod pojmom tekućeg održavanja asfaltiranih prometnih površina smatra se uklanjanje oštećenja koja se nazivaju udarne rupe. Za te radove predviđena su sredstva u iznosu od 150.000,00 kn financirana iz sredstava komunalne naknade u iznosu od 150.000,00 kn.

 

Za pojačano održavanje nerazvrstanih cesta (asfaltiranje postojećih cesta) planirana su sredstva u iznosu od od 2.891.433,00 kn  iz sredstava komunalne naknade u iznosu od 554.400,00 kn, iz naknade za eksploataciju mineralnih sirovina u iznosu od 55.000,00 kn, iz naknade za korištenje prostora elektrana u iznosu od 40.000,00 kn te iz općih prihoda i iznosu od 2.242.033,00 kn.

 

Sredstva za pojačano održavanje raspoređuju se na sljedeći način:

Naselje ili MO-i Opis radova Planirano
MO-svi

Invalidski prijelazi kod pješačkih prijelaza

Sanacija asfaltnih površina

20.000,00

 

2.871.433,00

UKUPNO 2.891.433,00

                                                   

Za  prometnu signalizaciju predviđena su sredstva u iznosu od 200.000,00 kn, financirana iz sredstava komunalne naknade u iznosu od 200.000,00 kn.

Pod pojmom tekućeg održavanja neasfaltiranih nerazvrstanih cesta  podrazumijevamo njihovo nasipavanje agregatom odgovarajućih frakcija, prijevoz agregata, čišćenje odvodnih kanala, strojno planiranje planuma, izgradnje propusta, uklanjanje raslinja i dr., za što su planirana sredstva u iznosu 145.000,00 kn financirana iz sredstava komunalne naknade.

Na mjestima gdje bi zbog stalnog nasipavanja materijala došlo do podizanja nivelete prometne površine, potrebno je prije novog nasipavanja ukloniti ostatke prethodnog, a oborinske vode odvesti jednostavnim sistemom u postojeću kanalizaciju.

 

Članak 19.

Za tekuće održavanje nerazvrstanih cesta  planirana su sredstva u ukupnom iznosu od 3.386.433,00 kn:

  • investicijsko održavanje nerazvrstanih cesta po MO planiran iznos od 2.891.433,00 kn
  • tekuće održavanje asfaltnih prometnih površina planiran iznos od 150.000,00 kn
  • prometna signalizacija planiran iznos od 200.000,00 kn.
  • tekuće održavanje neasfaltiranih nerazvrstanih cesta planiran iznos od 145.000,00 kn

 

VII.  ODRŽAVANJE JAVNE RASVJETE

 

Članak 20.

Poslovi održavanja javne rasvjete uključuju:

  • upravljanje i redovno održavanje objekata i uređaja javne rasvjete: nabavu novih i zamjenu istrošenih, neispravnih ili uništenih rasvjetnih tijela, opreme i uređaja
  • izvanredno održavanje opreme i uređaja javne rasvjete: rekonstrukciju mreže javne rasvjete od zamjene vodiča, stupova rasvjetnih tijela, ličenje stupova, ugradnja novih štednih i moderniji rasvjetnih tijela
  • prigodno blagdansko ukrašavanje grada
  • plaćanje utroška električne energije.

Za navedene radove planirana su sredstva iznosu od 575.000,00 kn, financirana iz sredstava komunalne naknade u iznosu od 550.000,00 kn te iz općih prihoda i primitaka u iznosu od  25.000,00 kn.

 

Opis radova Planirano
Trošak električne energije 500.000,00
Redovno održavanje javne rasvjete 50.000,00
Blagdansko ukrašavanje   25.000,00
UKUPNO 575.000,00

 

Članak 21.

Rekapitulacija Programa održavanja komunalne infrastrukture za 2022. godinu:

 

Opis radova Planirano
Odvodnja atmosferskih voda     50.000,00
Održavanje čistoće javnih površina 1.501.010,00
Održavanje javnih površina i higijeničarska služba

 

584.800,00

Održavanje groblja      20.000,00
Održavanje nerazvrstanih cesta 3.386.433,00
Održavanje javne rasvjete 575.000,00
UKUPNO 6.117.243,00

 

 

VIII PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

 

Članak 22.

Poslovi iz ovog Programa obavljaju se sukladno Odluci o komunalnih djelatnosti na području Grada Duge Rese /Službeni glasnik Grada Duge Rese broj 06/19/.

Komunalna djelatnost odvodnje atmosferskih voda, održavanja čistoće javnih površina (čišćenje i pranje ulica), zimska služba na užem području Grada, održavanje zelenih površina, održavanje groblja i  održavanje javne rasvjete povjeravaju se Čistoći Duga Resa d.o.o., Kolodvorska 1, Duga Resa.

Međusobni odnosi, prava i obveze Grada kao naručitelja i Čistoće kao izvršitelja izvršavanja navedenih poslova riješit će se posebnim ugovorom.

 

Članak 23.

Ovaj Program ostvarivati će se sukladno raspoloživim sredstvima.

Ovaj Program stupa na snagu osmog dana od  dana donošenja, a primjenjuje se od 01.01.2022. i objaviti će se u Službenom glasniku Grada Duge Rese.

 

 

PREDSJEDNIK GRADSKOG VIJEĆA:

                                                                                                                    Miroslav Furdek, v.r.

Dokument u word formatu prezumite ovdje.